Curse on Patrick Island !


Om folket mot förmodan begrundar varför jag inte skrivit några magnifika äfentyrstexter på länge, så beror det helt enkelt på att jag inte haft någon lust. Till mitt försvar så har jag jobbat större delen av lovet på Expert le' Digital , där jag fabricerat sanningar och sålt framtidsmaskiner i oändligheten.

Befinner mig just nu hos kusinerna i Lysekil, där nyåret kommer firas in på alla betänkliga vis. Som sig bör så blir det bastu, havsbad och starkdricka tills skjortan är tom. På grund af platsbrist blev jag ombed att husera i västkustens ståtligaste husvagn : "The Kauser 3000". Jag och min rävsvans-mullet platsar som en tattare på cirkus. Trailertrash är den nya medelklassen om du frågar mig.  Om alla bodde i trailers,  åt egenodlad blomkål och ordnade grannfejder med slangbella...så hade världen varit en fredligare plats. Utan tvekan.

Vi gjorde idag ett ärevarv in till Lysekil centrum, och något som ofta slår mig när jag besöker mindre orter, är hur otroligt bonniga namn butikerna har. Måhända att vi alla inte eftersträvar multinationella företag, men har man ens någon ambition att nå utanför kommungränsen när man döper sin butik till  "Leffes Koola Kameror" eller "Birgittas Fashion Craze" ?

Vote Bitch !

/ Dude

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback