The Bankjob !



Idag hjälpte jag en dam som föll omkull på gatan. Hon föll som en murken fura, så jag var snabbt på plats och hjälpte henne upp. Utan att ta i för mycket så är väl ordet hjälte på sin plats här ! Damen blev så glad att hon ställde sig upp och sjöng "You are He-Man, prince of castle greyskull and master of the universe"... 

Vi lever i en digital värld, det vet jag som studernade tvspels-nerd om någon. Just därför stör det mig något oerhört när butiker tar ut en avgift så fort man betalar med kort. Helvete, kontanter är ett utdaterat system. Ett steg bakåt. Eller borde vi alla börja byta kor, havre och murbruk ? Och Inte nog med det;
 Idag när jag inhandlade en snusa dus, så hade expiditen mage nog att låta bitter.

- Ska du betala med kort !?
- Ja det hade jag tänkt.
- Aj då, du vet att det är  jättedyrt för mig med alla bankavgifter !

Jävla tard !

Idag svävade jag utanför mina normala matnormer. Vevade ihop en oerhört vacker rätt med lök, champinioner, kidneybönor, och bulgur. Blev imponerade gott !





/ Dude - The Master Of The Universe !


Kommentarer
Postat av: stekspade

de är bra öva upp din matlagning! =)

2008-12-10 @ 18:10:11
Postat av: Linus

Men om det smakade gott eller inte är en helt annan historia...

2008-12-10 @ 21:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback