Truckers & Dudes



Boh !


För närvande befinner jag mig på färjan mot Nynäshamn (läs i fredags). Undertecknad ska bege sig till Stockholm, för att under helgen besöka den värmländska riddarsläkten Nilssons.  Som resesällskap har jag tre truckers av bästa kvalitet. Trefligt folkslag, om än en aning bonniga i sina samtalsämnen.


•-          De dära knarkarna vettu, en borde slänga de i ett sånt dära gruvhål uppe i norrland.

•-          Jo det hade nog gjort de gött. Lite hårt arbete skulle rensa ut kroppen på pöjkera.

•-          Precis.


•-          Jag har ju varit ungdomsledare en gång. En av mina killar höll på med knarket, så jag fick ta itu mä't.  Jag åkte in till stan och letade upp grabben, sen gav jag han så mycket stryk att han aldrig rörde drogerna igen.  ..


Bakom mig lämnar jag ett Visby där solen gjort comeback, och snön äntligen insett att den inte är välkommen.  Sweet.  Nu ser jag fram emot en helg med ael, bjudmat och dans på logen. Förhoppningsvis spenderar jag inte alla mina csn-slantar i ett svep, men risken är överhängande. (Berättelsen om helgens bravader kommer postas inom en snar framtid )


Man är fattig som student, det är ett faktum. Man tvingas spara in på livets goda, i alla bemärkelser.  Lågbudgetmat är min bästa vän. Frågan är vad man äter egentligen. Som den undersökande reporter jag är, så tog jag mig en titt på innehållförteckningen på vanligt livsmedel, och kom fram till följande:


Fiskbullar (insjö mört, fiskrens samt fisk-anus)

Falukorv (grisrygg, kalvrens,  samt medelsvensk  tjur-penis)

Ärtsoppa (lera, brun färg, samt ärter av mogen ålder)


Måhända att man äter konserverad skit, men så ser livet som student ut. Dock så ärtsoppa är i min mening en mästerlig maträtt. Det är billigt och gott. Dessvärre har den också en bieffekt.  Så fort jag stoppar en enda liten ärtjävel i mage, förvandlas jag till en vandrande bomb, som slumpvis släpper ut lite giftig grön gas. Jag sväller som en heliumballong på hiphopkollo. Det är sådär kul när man sitter på en föreläsning och det känns som man har en dvärg i magen som försöker rymma.  


Fördelen med att vara student, är att man förvaltar över sin egen tid.  Arbetsbörda kontra slackin' off.  Det sistnämnda alternativet har jag bemästrat sedan länge. Jag är en sann mästare på att lalla omkring i mjukis, dricka kaffe och titta på "cops".  Om det ändå hade funnits ett sådant jobb.  "Cops" är för övrigt ett fantastiskt program. Men trots programmets brilljans, är det en sak jag ställer mig frågande till; Har alla amerikanska brottslingar verkligen trailer-trash mullets ? Är det en oskriven lag bland de förtappade att odla en puffig hockeyfrilla, eller växer den ut per automatik så fort man stjäl sin första bil?


För övrigt så har jag bestämt mig för att stanna på ön även i vår. Jag hade lite funderingar på att bege mig till Uppsala för djupare studier inom litteraturvetenskapen, men så blev inte fallet.

Delvis berodde det på att jag vill ha möjligheten att slutföra de kurser som pågått under hösten, men också för att det råder bostadsbrist i Uppsala.


•-          Du ställer dig i bostadskö.

•-          Jag står faktiskt i kö redan. Hur många dagar behöver man?

•-          Ett par hundra är minimum.

•-          Okey... jag har tolv.


Dammit. Så i vår kommer bor jag kvar i piratnästet. Spatserandes på Visbys kullerstensgator, stilig som en renrakad gigolo, kommer jag gå med en ael i näven och en pilbåge på ryggen.


/Dude


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha! du får skriva lite oftare, det är ju veckans höjdpunkt för min del att läsa din blogg bror!

2008-12-01 @ 21:18:06
Postat av: Anonym

Ja fy fan, död åt knarkarna!!! AAAAAAAGH!

2008-12-13 @ 15:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback