The Mullet Mystery !


Varför har quinnor över femtio alltid kort hår? Den tanken slogs jag av idag när jag spatserade omkring på coop och fastnade i en orkan av damhår. Av oförklarliga anledningar var alla handlare, förutom jag, medelålders kvinnor med tjusiga koaffyrer . Det var spöklikt. För en stund så trodde jag nästan att världen tagits över av medelålderszombies i puffiga frisyrer. Tack och lov att så inte var fallet. Förmodligen hade jag bara snubblat över ett turnerande kvinnligt sällskap av knypplare. 

Iaf. Frågan återstår. Varför kort hår? Well, om jag skulle gissa, vilket jag givetvis ska, så finns det två rimliga förklaringar till denna gåta; Antingen är det av fysiologiska skäl, med andra ord så blir håret knastrigt som torr spagetti när femtio-sträcket passerats, och måste därmed klippas. Eller så finns det en hemlig haircode bland landets äldre elit.

Kanske är en kort damfrisyr ett måste för att få behålla jobb, vänner och mogensdans-partner. Vad vet jag. Men eftersom jag personligen föredrar långt hår så föreslår jag en kompromiss. Om du är en dam och vill barbera kalufsen kort, behåll då en räv-mullet i nacken. För vem vill inte vara både elegant på jobbet, och rock n' roll på dansgolvet.

" - Business on top, party in the back! "




/ Dude


Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha du ä ju bara för ROOOOOLIG..!!

Men.. vi får se hur det går med mamman å mig,

när det blir dax..??!!//A

2009-02-03 @ 12:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback