The Book Thief !


Anfäkta och Anamma ! Visby är sannerligen att piratnäste av prima kaliber. Ävfentyren tar visst aldrig slut. Någonstans på ön så finns det en landsvägsbandit som går omkring och sätter svenska tårt-flaggor i Visby's all hundskit. Det är ett så elegant initiativ att jag nästan önskar det vore mitt eget.  Än så länge har jag hittat fem stycken, det gömmer sig säkert flera runtikring. 

Egentligen borde man hitta på något eget sätt att lämna sin signatur. Jag har funderat på att köpa en påse gott & blandat, olla varenda bit, och sedan bjuda på dom vid något festligt tillfälle. Alternativt doppa fiskbullar i choklad, och sedan basunera ut dom som "schweiziska lyxpraliner" vid samma kalas. (S.ÅTM)


   


Idag hittade jag en bok som någon hade glömt i cafeterian. Så vad gör man. Man snor den såklart. Jag hade nog inte tjyvat någon sen högstadiet, så det var dax tyckte jag. Men till min förvåning så fann jag en lapp när jag slog upp första sidan. " Varsågod gratis bok". Tydligen hade jag snubblat någon slags vandrande bokklubb, där läsarna väljs ut av ödets nyck. Ett ypperligt exempel på en grym ide, och i längden kanske också ett bevis på uppfiningsrik medmänsklighet.  Go Spidey go !




Men trots att jag levfer som en sjörövarprins med min pilbåge och min nya kryssbox, så kan jag inte låta bli att invänta varmare väder. Det blir nog en eminent vår i Visby, och jag ser fram emot att naken-fylle-bada i ankdammen vid Almedalen när vädret tillåter. Men än så länge är det kallt dessvärre. Så till till min bror jävel jävel, som lever konungaliv i Costa Rica; Ha det så jävla kul lillebror!





/ Dude - Mästerligt Elegant Since -83



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback