The Lonely Sailor !


Spotify. Makalöst trevlig uppfinning och manick. Tar ingen plats, kostar inget, och det är lagligt. Yey Space-age. Lyckades på omvägar hitta en guide till att få Spotify, utan att ha någon invite (Tack HC) och bam så låg all världens musik vid mina fötter. Nu går QTSA, Kyuss och annan stilig ökenrock varm, som en gubbröv på en trimmad moped, i mina högtalare. Av orimliga anledningar fick jag även med tio stycken invites, så givetvis tog jag på mig rollen som Spotify utdelare:

Victor - Check !
Hanna- Check !
Thommy - Check !
Sofia - Check !

Update:

Therese - Check !
Arash - Check !
Tony - Check !
Cecilia - Check !
Lisa-Maria-Kristina  - Check

 - If ya need it, let me know sailor !

Ett annat bryderi som består, är mina sömnproblem. Har inga problem att sova när jag väl gör det, utan problemet ligger i att somna i en vettig tid. Klockan blir 3-4-5 innan jag ens blir  trött.  Det som gör saken värre, är att jag gillar att ligga vaken som en nattmård, smyga på en kopp te och fängslas av den fantastiska serien Lost tills solen går upp. Men precis lika mycket som jag trivs med att vara vaken, så hatar jag att sova bort dagen, och däri ligger mitt problem. Ett nattdjur är vad jag är: "Nocturnal" enligt den engelska grammatiken. Definerat av Wikipedia:

"As an animal behavior, nocturnality describes sleeping during the daytime and being active at night - the opposite of the diurnalhuman lifestyle, and that of those animals with which we are most familiar. The intermediate crepuscular schedule (twilight activity) is also common. Some species are active both during the day and night "

Våren i Visby kommer blir intressant. Det har skett några förändringar inom våran social konstellation, vilket kan betyda att det inte blir lika många hangouts i vår. Den ena delen av gruppen har blivit sambo fra fra (grattis förresten), och den andra har sin egna problem, som jag hoppas löser sig.  Verkligen. Jag vill ju fortsätta spela Resident Evil i en delerium-fylla hos the rooftopers, eller bygga lego-arméer hos Sir Thommy. Själv står jag kvar på samma punkt som alltid; ruffigt vacker och en mästare på pilbåge, men likaså i behov av socialt umgänge. Jag är en social människa av naturen. Ett flockdjur if you will. 

Visst, jag kan schlö ihjäl ett par timmar framför datorn, men sen får jag social-lepra. Som slacker är jag brilljant på att slappa omkring i min lya, men gör man det för länge tappar det sin charm. Man kanske borde skaffa sig donna....







(Lysekil - New Yearz  -09)

Stegen var lätta, knappt urskiljbara bland höstskogens otaliga ljud - löven som prasslade när de skingrades för nordvästvinden, fjärran vingslag från gäss som flög söderut, ekon från byn långt nedanför - Men Isamu hörde dem och kände igen dem.
"Tänker du inte försvara dig? Inte ens för att försöka besegra mig?"
"Om jag försöker besegra dig kommer jag säkert att lyckas döda dig. Det vet vi nog båda" Isamu skrattade- Under alla de år han och kusinen hade tävlat emot varandra hade han aldrig känt en sådan makt som nu. Han sträckte ut armarna och lämnade bröstet öppet och försvarslöst, och han skrattade fortfarande då kniven högg in i hjärtat

- Över Himlens Vida Väv, Liam Hearn -



/ Bare Ass Alley Man

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oh, du är tillbaka! Very nice!

2009-01-12 @ 13:44:59
Postat av: Anonym

Varför har Tony fått två, Patrickjäveljävel?

2009-01-25 @ 18:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback