Mr. Spectacular!



Jag mötte idag en man av mycket märklig kaliber. Legendarisk måhända.  Av en händelse så befann jag mig i affären för  att inhandla muska. Precis när jag ska spatsera hemåt  med nytt gift på fickan så uppfattar jag orden: "Nice hat, where did you buy its"?.  [1]  Där står en liten leende farbror. Från afrikat kan tänkas. Han har en enorm  morgan-freeman-vibb över sig. På nivå-anpassad engelska förklarade jag vart han kunde hitta en fashionabel hatt-boutique. Klart pöjken ska ha hatt.



Fråga mig inte hur det gick till, men helt plötsligt stod jag där och diskuterade livet med en epytisk frukthandlare, som såg ut att ha fällskärmshoppat in för dagen.  Han bar omkring på en påse, som visade sig innehålla ett shackspel samt en hoper ståltråds-pussel som var hans egna uppfinningar. Givetvis ville han att jag skulle klara av alla dessa. Som ett mandomsprov kan jag tänka. Part of the clan-feel. Det visade sig även att han studerat religon i vatikanstaten och bott i milano, [2] men flyttat till öjn för att spela in en film. Mannen var en fullkomlig gåta.

Lite här och var ramlade det ut fundamentala livssanningar som kändes djuploddade på en tung nivå. Medans han i nästa stun' stod  och trollade.  Egentligen hade jag ju bara bevandrat mig till coop för att handla gift, så efter en'a  25 minuter av visdomar och gåtor så gjorde jag ett par ansatser till av adjö'a farbrorn och gå min väg. Men icke sa nicke. Den magiska lille farbror höll mig sysselsatt i 45 minuter.
 
Duon blev sen en trio då en vindpinnad farbror med dansbandsjacka ville åt lottokupongerna. Poff! Så var även han indragen i trolleriet. Där stod vi alla tre och knåpade med varsitt pussel. Halvnio på coop visby. Danny Dansband, Freeman [3] och Jag.


För att fira detta makalösa möte så bad jag om att få ta ett kort på Freeman. Men för att få göra det, så krävde han att jag skulle klara en finurlig gåta först.  [4] Kort sagt.  Den löd:  Ponera att du ska besöka din chef, men blir bemött  i dörren av hans assistent som säger "Han är inte hemma". På detta svarar du då "Ok, säg då till honom att han tar med sig sitt huvud nästa gång han går ut". Gåtan är då följligen: Är din chef hemma eller är han ut?



Your answear: _____________________________







Mr. Spectacular är namnet att lägga på minne. Det är min egna hitte-på superhjälte. Som uppfanns under ett äventyr med hulken. In a matter of speaking.  Tillskillnad mot din everyday normal guy-superhjälte så är han inte vältränad eller metrosexuellt tjusig. Han är en vanlig pöjkvasker med yvig frisyr  och morgonbånge, som besitter en otrolig förmåga; Konsten att övertala någon, närsom helst och varsom helst.


Han kan övertyga bartendern att han redan betalat hela kvällen i förväg. Han kan basta i flickornas omklädningsrum och hävda att han är en quinna. [5]. Han kan övertyga SvT att påbörja inspelning av hitserien Rederiet - the return. Möjligheterna är oändliga! Hur ska man kunna argumentera med en hjälte som övertygar alla, om allt? [6] Som övertygar världen att enhäldigt rösta fram chuck norris till att vara jordens hänförare: "lord of the universe". Boya!


Som litterär savant är jag mycket förtjust i ord & meningar. Just därför tänker jag skapat en egen liten sektion där jag listar mina faborit uttryck för dagen. Vilket just nu är:  [7]


•·         Automagiskt.

•·         Filuderar  [8]

•·         Im gonna tear you a new hole in one.

•·         Back in the day-coolt.

Och på tal om ingenting. Igår var det Champions Legaue final. Grant som tusan. Men paradoxalt nog höll jag inte på Man U. Trots att jag egentligen har blodsband som binder mig till staden. Men jag klarar inte av Christiano Ronaldo. Världens bäste fotbollsspelare. My ass. Poängen med en överstegsfint är att man ska röra kroppen i sidled, inte stå stilla och flaxa lite med fötterna för att det ska se ballt ut. Poser!  Som att sätta presentpapper på en bajskorv. Jävla tjut unge är han också. Slänger sig så fort någon petar på'n.  Den jävflen ligger på rygg lika ofta som en gårdfari-hora. Smäll på det!


Damn. Klockan är snart sex på morgonen. Jag har varit vaken hela natten. Så gåre när man blandar alkohol och litterära infall. Vilken vettig människa kokar potatis sex på morgonen? Mr. Spectacular [9] kanske..



Sir Huntington af Visby - Jag är en världsfenomenal målvakt!



 



[1] Till saken hör, att jag införskaffat mig en mycket tjusig vuxenhatt. Gubbhatt gone new school.  Och som enligt sägnen får mig att likna jason mras. Vem fan är jason mras egentligen?

[2] Jag är medveten om att jag inte använder stora bokstäver vid stadsnamn eller andra namn. Frukta ej. Jag kan stava, men jag anser samtidigt att en stor bokstav mitt i en mening är estEtiskt otilltalande.. Soo wats wit it vanillaface.

[3] Då jag aldrig fick veta namnet på herr afrikat, så kommer han hädanefter benämnas som "freeman"

[4] Som givetvis också var hans egen uppfining

[5] Ye good ol' göm-paket-tricket!

[6] Liten notis till thommy. Spectacular har en stridskraft på .. OVER 9000!!

[7] (och som jag gärna använder i sociala sammanhang)

[8] (Funderar - Filosoferar förs in i mediavärlden)

[9] Mr. Spectacular är ett CunninghamTM i samarbete med command3rs Ltd











Kommentarer
Postat av: Anonym

What does the scouter say about his powerlevel?

2009-05-29 @ 20:23:28
Postat av: Sis

Lika otroligt underhållande att läsa, varje gång! Saknar dig också.

2009-05-30 @ 18:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback